Caravan to Fukuoka

まだGEG が存在しない土地にリーダーが出向き、その地域の先生と共にワークショップを行うイベントである、GEG Caravan が福岡県の東福岡高校で2月23日(日)に行われました。

今回は69名の方(国公立学校29名、私立学校35名、教育センター3名、その他2名)が参加され、熱い議論を交わしました。

当日はGEG Leader のトークセッションや、ワークショップなど、G Suite を活用した授業アイデアの交換やディスカッションを行いました。G Suite を初めて利用する先生も多く、終了後は「もっと学びたい!」という嬉しい言葉をたくさんいただきました。

今後もGEG Caravan を通して日本のICTを活用した教育の推進と発展を支えたいと思います。

On February 23rd, GEGs (mainly in Osaka region) traveled to Fukuoka Prefecture where currently there is no GEG. 69 educators (29 public school teachers, 35 private school teachers, 3 from BOE and 2 others) joined the workshop and exchanged practical tips and ideas. Feedback showed it was well received and the educators are keen for more continuously learning to follow! We look forward to seeing more visits in the future to support ICT use across Japan.




No comments:

Post a Comment